Fiets mee met Harmen

Ga mee en stel je vragen, elke donderdagmiddag van 15-17 uur

Zo werkt het:

Nieuw in 2021

…sinds we in het nieuwe pand zitten: Fiets mee met Harmen.

Speciaal bedoeld om iedereen die dat wil, zijn of haar vragen te laten stellen aan Harmen. Enige voorwaarden: we fietsen.
En andere vragenstellers mogen ook mee.

Maximaal (nu nog) 6 man. Dan is het treintje nog te overzien.

Fiets mee en stel je vragen, elke donderdagmiddag tussen 15 en 17 uur. Ongeveer…. 😊

Iedereen komt aan kop. Als je vragen hebt over je techniek. Je fiets. Je PHPD. Of de afstelling van je fiets.

Houd dus rekening met pitstops en pauzes voor uitleg en toelichtingen voor de hele groep.

Even kennismaken

Dit is óók bedoeld voor iedereen die denkt: ‘Ik ken hem niet, die Harmen, maar ik wil tóch eens kennismaken’.

Pitchen?!

En dit is zelfs jouw kans als je Harmen wilt porren voor jouw commerciële product of zakelijke pitch.

Direct jouw tijdslot boeken

Elke donderdagmiddag!

Van 15:00 - 17:00 uur (het kán later worden 😅)

Prijs

€ 5,- incl koffie/thee en gegarandeerde gezelligheid!

Escudo 3B, Emmeloord

Kies je datum, reserveer je tijdslot en reken direct af:
[booked-calendar calendar=188]
Stel je fiets optimaal af met een BikeFit door BikeFitter Harmen Scholtalbers - Wielrenschool Emmeloord

Over Harmen

De drijvende kracht achter de wielrenschool is Harmen Scholtalbers.
Als je hem googelt, zie je dat hij vooral bekend is als navigator in de Dakar Rally die hij maar liefst zes(!) keer uitreed. Maar opladen voor zo’n autorally, dat doet Harmen dus op de fiets.
Door het hele land, met inmiddels een hele schare klanten die eigenlijk stuk voor stuk vrienden zijn geworden.
'Fiets mee met Harmen' is bedacht vanuit zijn drive om nog meer mensen enthousiast te maken voor het fietsen. Omdat je je kop er zo lekker leeg mee kunt fietsen. En omdat veel fietsers zoveel vragen hebben.
Wat is er dan leuker dan het nuttige met het aangename te verenigen en je vragen al fietsend te kunnen stellen?!
Meedoen? Reserveer dan snel je plek.

TWIJFEL JE NOG?

Dit zeggen anderen over de Clinic:

"T O P
Dit heeft echt zo moeten zijn…… Tijdens een periode met een hardloopblessure afgelopen zomer ging ik wat aan de google op “wielrenfiets”… je mòet wat tenslotte…en zo kwam ik uit bij “De Wielrenschool”, die bleek Nota Bene in Emmeloord gevestigd te zijn. Nou ja…..
Er bleek een beginnersclinic “Begin op onze fiets” gegeven te worden. Ik heb me ogenblikkelijk aangemeld bij Harmen..dit was mijn kans!
Op 5 juli 2017 was het zover, samen met twee andere “J”-s heb ik een beginnersclinic gevolgd bij Harmen van de Wielrenschool.
Wat ben ik blij, dat ik dat gedaan heb! Ten eerste omdat ik op deze manier op een hele fijne manier vertrouwd ben geraakt met het fietsen op een wielrenfiets en ten tweede omdat ik er sinds 5 juli 2017 een nieuwe hobby bij heb, want het is me toch leuk!!"
Janny
04/11/2017
"Wat een fijne manier om kennis te maken met het fietsen op een wielrenfiets. Van de Wielrenschool kregen wij een wielrenfiets, schoenen en helm tot onze beschikking. Alles perfect op mijn eigen maat afgesteld. Eén maat van mijzelf wist ik niet, namelijk de afstand tussen mijn zitbotjes, maar dit is mij nu ook bekend en heel nuttig om te weten welk zadel het beste past :).
Harmen neemt voor het afstellen van de fiets en toebehoren alle tijd, waardoor ik gelijk goed op de fiets zat. Na het binnen oefenen hoe je moet op- en afstappen, in- en uitklikken en zitten op de fiets, zijn we naar buiten gegaan.
Poehhh dat vond ik best spannend, maar met de aanwijzingen en tips van Harmen groeide mijn zelfvertrouwen en merkte ik dat het fietsen steeds ontspannender ging. Toen we daarna ‘echt’ een ronde gingen fietsen heb ik ervaren wat een heerlijke manier van bewegen het wielrenfietsen is.
Dank je wel Harmen en de Wielrenschool voor deze mooie clinic!"
Jacqueline
17/10/2017

Wat gaat er nu door je hoofd?

Welke kleding je aan moet?

Gewoon sportkleding. Een broek met zeem is niet nodig. Laagjeskleding en een lekkere windbreker is altijd goed. Strakke pijpen zijn handig, maar een ¾ broek is ook een oplossing.

Dat je liever met je eigen fiets komt?

Dat mag ook. Mits die fiets dusdanig is onderhouden dat wij die net zo snel kunnen afstellen als onze eigen fietsen. Echt een aanrader ook om je nieuwe fiets even rustig in te rijden, zo’n clinic.
Mooie opfrisdag qua techniek en houding.

Of je niet te zwaar bent?

De fiets draagt je tot maximaal 110 kilo. Jij hebt het zwaarder dan je fiets 😊. Maar geen paniek. Die kilo’s verdwijnen dus al fietsend. En je knieën kunnen dit veel gemakkelijker aan dan hardlopen.

Dat je eigenlijk van een fietsvakantie droomt?

Zo’n vakantie is gewéldig! Weten wij alles van! Maar voordat je gaat is het fijn om te weten hoe het werkt. Hoe je lekker traint. Hoe een goede fiets voelt. Dan wordt die vakantie namelijk nóg leuker. En anders boek je toch een clinic én zo’n fietsreis?

JE BENT NIET DE ENIGE

Ruim 180 klanten zijn dik enthousiast:

66f3fb4237

Meefietsen?

Boek direct jouw tijdslot!

NB: Alleen bij extreme omstandigheden verplaatsen we de clinic, dus reken er op dat het doorgaat!

#zinin #blijventrappen #uitlegvolgt

De wielrenschool is ook je adres voor:

Dit wil je meemaken!

Een fietsreis om nooit te vergeten…

Fluitend in plaats van hijgend naar de top!

Deze clinic kan je voorgoed klimverslaafd maken!

Van je eigen fiets de perfecte maatfiets maken

Omdat pijnvrij fietsen de norm zou moeten zijn