stuur

HEE JOH, JE SHIFTERS STAAN SCHEEF!

,,Hee joh, je shifters staat hartstikke scheef, ben je gevallen?”

,,Wat heb je een raar zadel, zit dat wel lekker?”

,, Wil jij zeggen dat jouw handen niet doof aanvoelen na een flinke tocht?”

Bij elke clinic die ik geef en bij elke tocht die ik rijd, is er wel iemand die deze vragen aan mij stelt. En inderdaad, ik heb géén pijn tijdens het fietsen. Tenminste, als je mijn benen bovenaan een flinke col niet meetelt.

Je fiets aanpassen aan jouw lichaam

Kwestie van een goed afgestelde fiets. Een zogeheten bikefit is ervoor bedoeld dat je zonder pijntjes, makkelijk – en het liefst ook – sneller kunt fietsen. De truc is om jouw fiets steeds meer aan jouw lichaam aan te passen. Dat is wat ik doe tijdens een bikefit.

Heddeke kan daar over meepraten.

,,Toen ik mijn nieuwe racefiets kocht, heeft de verkoper mij helemaal opgemeten en de fiets afgesteld. Wat was ik blij met mijn Giant. In juni trof ik Harmen tijdens een clinic om beter te leren dalen. Gedurende de dag kreeg ik steeds meer controle over mijn fiets, en was ik al heel tevreden.

Harmen gaf aan dat ik nog fijner zou kunnen dalen, als ik beter op de fiets zou komen te zitten. Afgelopen najaar ben ik een ochtend in de bikefitstudio van Wielrenschool geweest. Na een heldere uitleg gingen we aan de slag. De plaatjes staan heel anders onder mijn schoenen en ik heb een nieuw zadel. Ook staat mijn zadel nu hoger en verder naar voren. Aan het einde van de sessie deed Harmen ook nog een paar andere zooltjes in mijn schoenen. Bij alle aanpassingen merkte ik direct verschil. Ik trap nu veel makkelijker en het lijkt alsof ik meer kracht heb. Mijn handen? Die voel ik niet eens meer!”

Je afgestelde fiets uitgebreid testen

Oh ja; waarom staan die shifters bij mij nou scheef? Elke fietsenmaker monteert ze immers recht naar voren. Maar vrijwel iedereen heeft zijn handen (als je ze naast het lichaam laat hangen) iets naar binnen gedraaid staan. Als je nu de shifters in exact dezelfde hoek laat monteren, ligt het stuur veel lekkerder in je handen. Probeer het maar eens uit.

Zelf ben ik de afgelopen jaren bij veel bikefitters geweest. Ik vond het jammer dat je nooit goed kon testen of de nieuwe instelling wel een verbetering was. Daarom heb ik gekozen om dit wel mogelijk te maken.

Probleemloos je zadel omruilen

Als je bij mij een bikefitting hebt laten doen, mag je binnen 6 maanden gratis terugkomen voor een aanpassing. Ook als je zadel toch niet lekker blijkt te zitten, kun je hem gewoon weer omruilen voor een ander exemplaar.

Ik ben pas tevreden als jij het ook bent. Wil jij net als Heddeke ervaren dat jij ook probleemloos sneller en comfortabeler kunt fietsen op je huidige fiets?

Bel me dan eens en maak een afspraak voor een Bikefit of een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

tel 06-12302725

Je mag een berichtje sturen via het contactformulier. Ik bel je dan binnen 1 dag terug.

Grote kans dat ze jou dan ook gaan vragen waarom je shifters scheef staan!

Wil je als eerste een nieuw artikel van Wielrenschool lezen? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief