Datum

Zaterdag 2 mei 2020 10:00-14:00 Emmeloord, Vrijdag 8 mei 2020 13:00-17:00 Emmeloord, Zaterdag 16 mei 2020 10:00-14:00 Emmeloord, Woensdag 27 mei 2020 13:00-17:00 Emmeloord, Waardebon

7 beoordelingen voor Begin op onze fiets

1. Inge Dijk

Ik heb de clinic “Begin op onze fiets” gedaan. Een aanrader voor iedereen die wil uitproberen of fietsen echt iets voor je is. Na de clinic heb je een goede basiskennis, zit je zelfverzekerd op de fiets en weet je waar op moet letten bij de aanschaf van een fiets.

2. Yolanda Hamersma

Ben met de beginnerscursus begonnen omdat  ik wil ervaren of dit een leuke/geschikte sport voor mij is.  Harmen begint met het afstellen van een fiets op jouw maten. Daarnaast heb ik verschillende zadels uit kunnen proberen om te ervaren welke het beste zit tijdens het fietsen. Na het “droog” oefenen, zijn we naar buiten gaan. Ondanks de kou en harde wind blijft Harmen geduldig alles uitleggen hoe  goed en veilig om te gaan met een racefiets.  Je merkt aan alles dat het hier om een fietsfanaat gaat die je heel graag de kneepjes van de wielersport wil laten kennen.
    Wil je weten of wielrennen iets voor je is, en wil je niet meteen alles aanschaffen dan raad ik je aan om een clinic bij Harmen te volgen. Groeten Yolanda Hamersma

3. Jacqueline

Samen met twee andere J’s heb ik meegedaan aan de clinic “Begin op onze fiets”. Wat een fijne manier om kennis te maken met het fietsen op een wielrenfiets. Van de Wielrenschool kregen wij een wielrenfiets, schoenen en helm tot onze beschikking. Alles perfect op mijn eigen maat afgesteld. Eén maat van mijzelf wist ik niet, namelijk de afstand tussen mijn zitbotjes, maar dit is mij nu ook bekend en heel nuttig om te weten welk zadel het beste past :). Harmen neemt voor het afstellen van de fiets en toebehoren alle tijd, waardoor ik gelijk goed op de fiets zat. Na het binnen oefenen hoe je moet op- en afstappen, in- en uitklikken en zitten op de fiets, zijn we naar buiten gegaan. Poehhh dat vond ik best spannend, maar met de aanwijzingen en tips van Harmen groeide mijn zelfvertrouwen en merkte ik dat het fietsen steeds ontspannender ging. Toen we daarna ‘echt’ een ronde gingen fietsen heb ik ervaren wat een heerlijke manier van bewegen het wielrenfietsen is. Dank je wel Harmen en de Wielrenschool voor deze mooie clinic!

4. Janny

T O P

Dit heeft echt zo moeten zijn…… Tijdens een periode met een hardloopblessure afgelopen zomer ging ik wat aan de google op “wielrenfiets”… je mòet wat tenslotte…en zo kwam ik uit bij “De Wielrenschool”, die bleek Nota Bene in Emmeloord gevestigd te zijn. Nou ja…..
    Er bleek een beginnersclinic “Begin op onze fiets” gegeven te worden. Ik heb me ogenblikkelijk aangemeld bij Harmen..dit was mijn kans!

Op 5 juli 2017 was het zover, samen met twee andere “J”-s heb ik een beginnersclinic gevolgd bij Harmen van de Wielrenschool.
    Wat ben ik blij, dat ik dat gedaan heb!
    Ten eerste omdat ik op deze manier op een hele fijne manier vertrouwd ben geraakt met het fietsen op een wielrenfiets en ten tweede omdat ik er sinds 5 juli 2017 een nieuwe hobby bij heb, want het is me toch leuk!!

De andere twee “J”-s waren ook heel enthousiast, dus er volgde in overleg met Harmen nog een tweede clinic!
    Na deze clinics mocht ik de leenfiets van de Wielrenschool een tijdje gebruiken om te kijken of het wielrennen nu echt iets voor me was….
    Dermate enthousiast geworden heb ik me daarna door Harmen laten begeleiden bij het aanschaffen van een eigen nieuwe wielrenfiets!
    Je zult wellicht elders goedkoper aan een wielrenfiets kunnen komen (al dan niet gebruikt) maar het advies en de service die je van Harmen krijgt op het gebied van afstellen etc. is die extra uitgave ruimschoots waard.

Ik raad iedereen, die overweegt om te beginnen met wielrennen, aan eerst deze opstapclinic te volgen bij De Wielrenschool en gebruik te maken van een leenfiets van de Wielrenschool.
    Op deze manier voorkom je dat je overhaast een fiets aanschaft die uiteindelijk wellicht ongebruikt in de hoek van de schuur komt te staan.

Ondertussen heb ik al heel wat kilometertjes afgelegd op de wielrenfiets. Mijn doel is niet zo hard mogelijk fietsen, maar op een gezonde manier in de buitenlucht ontspannen met mijn conditie bezig zijn.
    Bijkomend voordeel: je komt op plekken waar je anders misschien niet zo gauw komt!

Wielrenschool en Harmen bedankt!

5. Sylvia

Op 6 april heb ik samen met mijn zus aan de beginnersclinic deelgenomen. Het was superleuk en een heleboel geleerd. Bijvoorbeeld dat het niet eng is om ‘vast’ te zitten aan je fiets. En dat je een bocht best wel door komt….. Geoefend totdat we ons zeker genoeg voelden om een tochtje te maken; heerlijk gefietst! Dus twijfel je of racefietsen iets voor je is? Na een middagje wielrenschool weet je het en heb je ook nog een hele leuke middag gehad!

6. Lidy

Zo gaaf! Ik heb altijd gedroomd om te fietsen op een echte racefiets. Eén middag met Harmen geoefend en ik heb van de eerste tot de laatste minuut genoten. Ik heb geleerd om met meer zelfvertrouwen op de fiets te zitten, dat trappen altijd doorgaat en niet bang te zijn. Nu 2 weekjes oefenen. Een droom komt uit. Dankjewel Harmen.

7. Peter Meijer

Op 5 Oktober 2019 heb ik deelgenomen aan de clinic, ik zat in de luxe positie dat ik de enige cursist was.
    Het was echt top! Harmen heeft me veel verteld en heel duidelijk uitleg gegeven over de fiets, materialen en zitpositie. Op de tacx kon hij mij heel goed het verschil laten voelen tussen zadels, zithoogte en afstand tot het stuur.
    Na de bikefit zijn we naar buitengegaan om verschillende technieken te leren. Nadat ik de technieken onder de knie had zijn we gaan toeren en Bij Ons in de Wellerwaard kofiie gedronken met heerlijke appelgebak (hoort bij wielrennen 😉 ).
    Na 35 km op de fiets waren mijn benen wel op haha.
    Ik heb genoten en veel geleerd!! Heel erg bedankt Harmen, we zien elkaar zeker nog.

Een beoordeling toevoegen

Begin op onze fiets